Очаква се висока активност на ваканционния пазар

Очаква се висока активност на ваканционния пазар

 Условията на ваканционния пазар в България ще бъдат благоприятни през 2017 г. и от гледна точка на конкурентната среда. След събитията в Турция, за руските граждани югоизточната ни съседка вече не е опция за ваканционен престой. В този смисъл страната ни няма конкурент с идентични характеристики. Това посочват в годишния си пазарен обзор от Green Life Development & Resorts. 

 
„Испания и Италия биха могли да се определят като косвени конкуренти на страната ни, но не можем да говорим за пряко сравнение в съзнанието на рускоговорящите клиенти. Испания не е източноправославна, има значително по-висок стандарт на живот и се намира на много по-голямо разстояние, което я прави по-непредпочитана за купувачите. От друга страна покупката на апартамент или къща там на този етап се счита се по-престижна“, казва Теофил Петров, изпълнителен директор на Green Life Development & Resorts.
 
Без съществено движение остава пазарът в зимните ни куророти, посочват още от Green Life Development & Resorts. Налице са отделни купувачи, които се възползват от ниските цени, за да купят апартамент за собствено ползване. Пазарът е почти изцяло вторичен, а клиентите са предимно българи.
 
 
През 2017 г. не се очаква да станем свидетели на значителни промени или сътресения. Ваканционният пазар ще продължи да се развива в умерен темп, но с позитивна посока. Вероятно е да има ръст в активността и броя сключени сделки на южното Черноморие, както и нови проекти. Покачване на ценовите нива няма да се случи, а предпочитанията на клиентите ще останат без съществени промени – хубава локация, умерено застрояване, разумни ценови нива, опция за целогодишна поддръжка на собствеността. 
 
Възможно е и делът на българите да нарасне допълнително. „През 2017 г. ще се концентрираме повече върху родните купувачи и ще проучим по-внимателно техните изисквания“, казва Теофил Петров. В предстоящите месеци страната ни има шанс да се позиционира по-добре на европейската карта на ваканционните имоти и да разшири профила на потенциалните купувачи, посочват още от Green Life Development & Resorts.