Летище София вече си има концесионер

Летище София вече си има концесионер

Новият концесионер на летище София е консорциум "Соф Кънект" с водещ член "Меридиам Ийстърн Юръп Инвестмънтс САС" в партньорство с оператора "Флугхафен Мюнхен". Това съобщи транспортният министър Росен Желязков на брифинг във ведомството.

Операторът управлява второто най-натоварено летище в Германия след Франкфурт.

Процедурата за летище София беше открита с решение на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията от 02.07.2018. В хода на процедурата са зададени 3300 въпроса, на които са дадени отговори, припомнят от ведомството. 

За концесия на летището бяха подадени пет оферти, на Консорциум „Витоша", с летищен оператор „Манчестър Еърпорт Груп";  Консорциум „Соф Кънект" с летищен оператор „Мюнхен"; Консорциум ССБ София Еърпорт ДжейВи с летищния оператор "Копенхаген";  „Фрапорт България" ЕАД и  Консорциум между „Еърпортс Де Пари" ЕС. ЕЙ и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг".

От тях на първо място е класиран именно консорциум „Соф Кънект" - със 86,12 точки. На второ място е класиран участникът консорциум Еърпортс Де Пари" ЕС. ЕЙ и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг" А. Ш. с 80,31 т. На трето място е класиран участникът „Фрапорт България" с 80,19 точки. На четвърто място е участникът консорциум „Витоша" с 78,42 т. и на пето място е участникът консорциум „ССБ София Еърпорт" с 66,15 т.

Договорът може да бъде сключен съобразно срока, който е предвиден в документацията за участие, след изтичането на 15-дневен срок от днес. При обжалване пред Комисия за защита на конкуренцията, което може да стане в 10-дневен срок от обявяване на решението, ще се развие спор пред КЗК, който спор ще продължи съответно пред Върховния административен съд, който ще се произнесе окончателно в едномесечен срок от постъпването на решението на КЗК. Тоест дори и да имаме оспорване на решението, процедурата по оспорването ще се развие в кратки обозрими срокове.

Желязков подчерта, че офертите са били изключително силни и оспорвани. 

Ролята на държавата ще остане не само като страна по сделката, а ще бъде в публичната инфраструктура, с оглед стратегическите и национални ни интереси. Държавата ще присъства на летище София и като регулация, свързана с летищни такси, опазване на границата ни, чрез гранична полиция, и с всичките си митнически, ветеринарни и други структури. Ролята на концесионера ще бъде в развитието на летището, като актив и ще бъде свързана с подобряването на услугата, чрез инвестиции в инфраструктурата, която ще продължи да бъде публично държавна собственост.