Изнесени офиси ще предоставят кадастрални услуги в София

Изнесени офиси ще предоставят кадастрални услуги в София

Изнесени бюра на кадастралната агенция ще работят за по-бързо обслужване на гражданите в общинските администрации на столичните райони. За целта ще бъде сформирана работна група.

 
 „До петък трябва да имаме яснота как ще оформим чисто процедурно, юридически и финансово тези отношения. Основната ни цел е по-качественото и по-бързо обслужване на българските граждани с глобалната визия за облекчаване на административната тежест и процесите по обслужване“, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков днес след среща с кмета на Столична община Йорданка Фандъкова и районните кметове на София, цитиран от "Фокус".
 
 „В момента всички райони на София, без три – „Слатина“, „Студенстки“ и „Лозенец“, са покрити с кадастрална карта. В пъти повече е повишен броят на издаваните документи във формата на скици. Обслужването на клиенти и ползватели на кадастрални услуги се извършва предимно в офиса на ул. „Мусала“ до сградата на Агенцията по геодезия, картография и кадастър. Съвместно с Агенцията и Столична община ще увеличим това обслужване, като създадем условия то да бъде извършвано не само там, а и в районните администрации“, посочи регионалният министър.
 
Голяма част от услугите на кадастър, включително изваждането на скица, могат да се заявяват по електронен път.
 
 
„Наборът от електронни услуги в областта на кадастралното обслужване е безплатен. Само две са платени, но всички могат да се извършват по електронен път през сайта на Агенцията по геодезия, картография и кадастър.  Все още процентът на използване на електронните услуги е прекалено нисък. Справките за имоти, за собственост също стават по електронен път и са абсолютно безплатни", каза Нанков.
 
По думите му има възможност собственик на имот от дадено населено място да заявява по електронен път скица или информация за имота.
 
„Ще обсъдим възможността общинските служители да притежават необходимата правоспособност, за да извършват на място тази услуга и да ускорят процеса на административното обслужване. В петък трябва да имаме готова схема и концепция как ще действаме“, допълни Нанков.
 
По думите му е предвидено и обучение на служителите, които ще извършват тези услуги.
 
„В 4 от районите това вече се извършва, а в пети предстои. Целта е да разтоварим натовареността на офиса на ул. „Мусала“. Там опашките вече са наистина огромни. Хората трябва да бъдат обслужвани бързо и качествено“, каза още регионалният министър.