Хотели и строителни парцели най - активни на пазара на бизнес имоти

През 2016 г. обемът на пазара на бизнес имоти запази миналогодишните си нива и остава в рамките на 250 – 270 млн. евро, показва анализ на консултантската компания Forton, стратегически партньор на Cushman&Wakefield за България и Македония.

Най-висока остава активността на пазарите на хотели и строителни парцели, основно заради силната предприемаческа активност. Около 65-70% от общата стойност се пада на инвестиционните придобивания - на завършени активи, носещи доходност.   

„На пазара на бизнес имоти интересът за придобивания е насочен основно към офис и търговските площи, той като тези сегменти вече са относително добре развити и предлагат продукт, който отговаря на търсенето и изискванията на международните инвеститори“, коментира Явор Костов, мениджър „Капиталови пазари“ във Forton/Cushman&Wakefield. По думите му България е интересна за фондове и компании, които търсят активи с потенциал за покачване на стойността чрез активен мениджмънт и инвестиции.
 
 
От компанията прогнозират, че 2017 г. ще бъде ключова за пазара на бизнес имоти предвид растящия интерес към Югоизточна Европа, наличието на свободни пари и атрактивните нива на доходност при умерен риск, които нашата страна предлага.
 
„Очакваме добрите предпоставки, които българският пазар има, да се материализират в реални сделки през 2017. България и регионът са във фокуса на инвеститорите и първите резултати от това видяхме още през настоящата година със сделките за Sofia Airport Center и Mall Plovdiv“, обобщи Михаела Лашова, изпълнителен директор на Forton/Cushman&Wakefield.
 
Интересът към страната се поддържа и от добрите макроикономически показатели – икономиката за поредна година расте с темпове над средните за ЕС. Като друга значима тема чуждите инвеститори определят гаранциите за защита на собствеността и правната сигурност на сделките.