Големите модни вериги и Health&Beauty сегмента сред ключовите наематели на търговските улици

Големите модни вериги и търговците в Health&Beauty сегмента са сред ключовите наематели на търговски площи в централните софийски райони. Продължава и търсенето на помещения за заведения. Това коментира Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton/Cushman&Wakefield във връзка с доклада на компанията Main Streets across the World (Търговските улици по света), който прави класация за най-скъпите търговски улици в света

Според проучването столичният бул. „Витоша“ се придвижва с пет места в класацията и сега заема 52-ра позиция. В сравнение с миналата година се наблюдава и ръст на наемите - с 4.5%, като за помещение от 100 кв. м актуалната цена е 46/кв. м. 

„В България отчетеното от нас покачване на наемите на бул. „Витоша“ през последната година се влияе от два значими тренда – ръстът на потреблението и желанието на търговците да отварят нови локации, срещу които стои ограничено предлагане на подходящи помещения“, коментира Генев.

Най-скъпата търговска улица в света за поредна година остава горната част на 5-то Авеню в Ню Йорк с 2422/кв. м среден месечен наем, а в Европа – Шанз Елизе в Париж с 1104/кв. м.

Според доклада на консултантите събитията, които най-силно са повлияли представянето на търговските улици в тазгодишната класация, са Brexit, забавянето на световната икономика, ръстът на туризма, но и терористичните актове в ключови европейски столици. Ключови фактори са и възстановяващото се потребление, както и бързото развитие на електронната търговия в световен план. 

„Търсенето на търговски площи в повечето големи европейски градове остава силно, но за точните обекти на точните локации. В същото време предлагането на такива помещения е ограничено, което поддържа ръста на наемите и разширява обхвата на търсените търговски локации“, обобщи Джъстин Тейлър, мениджър „Търговски площи“ в Cushman&Wakefield за Европа, Близкия Изток и Африка.

Тазгодишното издание на доклада Main Streets across the World е 28-мо поред. Докладът обхваща 462 водещи търговски локации в света, като се базира на данни на консултантската компания и нейните партньори.