Агенцията по вписванията ще въведе 9 нови електронни услуги

Агенцията по вписванията ще въведе 9 нови електронни услуги

Правителството прие Програма за дейността по създаване на кадастъра и имотния регистър през 2018 г., както и Отчет за дейността по създаването на кадастъра и имотния регистър през 2017 г., съобщават от правителствената пресслужба. 

С програмата се определят приоритетните цели за 2018 г. на Агенцията по геодезия, картография и кадастър (АГКК), акцентира се върху изработване на кадастрална карта и кадастрални регистри (КККР) за неурбанизираните територии, като се ползват данните от картата на възстановената собственост (КВС), възлагане създаването на нови КККР, подобряване на качеството на кадастралната карта и кадастралните регистри, както и качеството на предоставяните кадастрални услуги и поддържане и развитие на информационна система на кадастъра.
 
През 2018 г. ще продължи надграждането и развитието на информационно-комуникационната среда в АГКК и интеграция на информационните процеси. Това е една от основните предпоставки за успешно реализиране на електронното управление и предоставянето на електронни административни услуги. Административната информационна система КАИС трябва да се развие до среда, която обхваща и контролира всички процеси по достъпа до данните и предоставяне на услугите от всички ресурси.
 
С програмата се предвижда Агенция по вписванията да продължи доразвитието на Интегрираната информационна система, обслужваща дейността на службите по вписванията към Агенция по вписванията и адаптирането й към промените в нормативната уредба. Предвижда се и продължаване на дейността по въвеждане на стари актове в информационната система за попълване на информационния масив.
 
В тази връзка, Агенция по вписванията ще реализира обществена поръчка за извършване на анализ на текущото състояние на архивите, на процесите по цифровизация. Обхватът на обществената поръчка включва извършването на детайлен анализ на данните в информационната система на Имотния регистър, както и информацията, налична само на хартиен носител в 113-те служби по вписванията.
 
В подсистема „Имотен регистър“ на интегрираната информационна система за кадастър и имотен регистър се предвижда да бъдат извършени дейностите по осигуряване на поддръжка, повишаване ефективността на служителите, повишаване сигурността на информацията и оптимизиране на работния процес.
 
Агенция по вписванията е стартирала проект по ОПДУ - „Надграждане на имотния регистър за интеграция с кадастралния регистър и предоставяне на допълнителни е-услуги“. Чрез него ще бъдат реализирани минимум 9 нови електронни услуги, както и разработването на проекти на Наредба за двустранната връзка и обмена на данни между кадастъра и имотния регистър и проект на Наредба за създаване, поддържане и ползване на информационните системи за кадастъра и имотния регистър, както и за прекия достъп до данните в тях.