Европейските инвестиции в недвижими имоти достигнаха 39 млрд. евро

За последната година обемът на инвестиции в търговски имоти в Европа достигна близо 60 млрд. евро, сочи доклад на BNP Paribas Real Estate. Основна заслуга за половината от тях са на пазарите в Германия, Великобритания и Франция. 

За деветте месеца на годината експертите отчитат едва 39 млрд. евро инвестиции, което на фона на миналогодишните 70 млрд. евро, е сериозно забавяне. 

Благодарение на някои по- големи сделки, инвестициите са се увеличили три пъти в Ирландия и са се удвоили в Полша.

Според доклада нивата на доходност са основните, които продължават да бъдат двигател за инвеститорите. Недостигът на предлагане на първокласни магазини подкрепя умерения им ръст и продължава да оказва натиск върху доходността от инвестициите на основни пазари. Подобни примери са пазарите на Великобритания и Испания, които след няколко години на висока доходност отчитат понижение. 

Докладът показва, че за последните 10 години наемите на първокласните търговски площи на най-скъпия пазар в Европа - в Лондон са нараснали четири пъти. На вторият най-скъп пазар на търговски площи – Париж, ръстът е двоен. 

Според експерти тенденциите говорят, че голяма част от търговците преосмислят стратегията си за онлайн магазните и залагат на физическите обекти като техен най-голям актив. Успешните ритейлъри използват комбинацията между виртуално и реално пазаруване, но въпреки всичко, физическите магазини имат голямо бъдеще, смятат експертите.